Vaste lage prijzen bij Boedapest Reizen vaste lage prijzen       Compleet verzorgde reis bij Boedapest Reizen compleet verzorgd       3 geselecteerde hotels bij Boedapest Reizen geselecteerde hotels
Travelservice lid van SGR
Nominatie voor travelserice

VEEL GESTELDE VRAGEN BOEDAPESTREIZEN

 

Wanneer moet ik betalen?

Het is handig als u de betaling direct voldoet via IDEAL. Indien u kiest voor een bankoverboeking, dient u de betaling binnen 5 dagen te voldoen.

Hoe betaal ik als ik last-minute boek?

Wanneer u last-minute boekt en de reis beschikbaar is dan dient u zo snel mogelijk te betalen zodat de boeking voltooid kan worden.

Kan ik met Credit Card betalen?

Nee, u kunt bij Travelservice niet betalen met een Credit Card. De betalingen gaan via IDEAL of een bankoverschrijving.

Kan ik direct een reis- of annuleringsverzekering afsluiten?
U kunt niet tijdens de reservering een reis- of annuleringsverzekering afsluiten. U ontvangt in de reserveringsbevestiging wel een link naar onze partner Mondial Assistance waar u wel een reis- en / of annuleringsverzekering kunt afsluiten.

Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg ik?
Het ligt eraan waar u heen gaat, want dit is per bestemming verschillend. Vaak staat op de website vermeld met welke luchtvaartmaatschappij u vliegt. Is dit niet op de website vermeld? Dan kunt u contact met ons opnemen of wachten tot u uw reisbescheiden heeft ontvangen, hier staat het uiteraard op vermeld.

Wat zijn de vluchttijden?
De vluchttijden staan op de website vermeld. De vluchttijden zijn wel onder voorbehoud aangezien de beschikbaarheid handmatig gecontroleerd zal worden. Wanneer de tijden op de website niet meer beschikbaar zijn proberen wij u de meest gunstige andere beschikbare vluchttijden aan te bieden.

Hoeveel bedragen de luchthavenbelasting, luchthavenheffingen en brandstoftoeslagen?
De prijzen die vermeld staan op de website zijn de prijzen inclusief luchthavenbelasting, luchthavenheffingen en brandstoftoeslagen.

Wat is de minimum verblijfsduur?
Er is geen minimum verblijfsduur. Wij bieden complete pakketreizen aan, maar u kunt hier meestal van afwijken. Bijna altijd kunnen de reizen op uw wensen worden afgestemd.

Wat mag ik meenemen als handbagage?
Dit is per luchtvaartmaatschappij verschillend. U kunt de regels voor de handbagage vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u contact met ons opnemen.

Is de transfer van het vliegveld naar het hotel en terug inbegrepen?

De transfer van het vliegveld naar het hotel en terug is meestal inbegrepen. Bij een enkele stad zal er geen transfer inbegrepen zijn bij de prijs. Dit staat dan vermeld op de website.

Wat is er veranderd aan de KLM bagagevoorwaarden per 14 mei?
Per 14 mei dient er voor vluchten binnen Europa betaald te worden voor ruimbagage.

Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?
Als u een klacht heeft kunt u contact opnemen met één van onze medewerkers.

Hoe reserveer ik een reis?
U kunt zowel online als telefonisch reserveren. Onze voorkeur heeft een online reservering zodat onze medewerkers geen typefouten kunnen maken bij het noteren van uw gegevens. Mocht er iets fout gaan dan kunt u altijd persoonlijk contact met ons opnemen en dan zullen wij proberen u te helpen.

Hoe kort voor vertrek kan ik boeken?
Wij raden u aan om uiterlijk 2 weken van te voren te boeken, zodat u de grootste kans heeft dat de reis aangeboden kan worden tegen de prijs die vermeld staat op de website. Wilt u korter voor vertrek boeken dan raden wij u aan om contact met ons op te nemen via mail of telefoon.

Wanneer ontvang ik een bevestiging van de boeking?
U krijgt enkele minuten na boeking een bevestiging per e-mail. De exacte reisdetails krijgt u in de reisbescheiden 14 dagen voor vertrek.

Kan ik ook telefonisch boeken?
Als u het gemakkelijker vindt om per telefoon te boeken, kunt u contact opnemen met ons en zullen wij u helpen met het plaatsen van de boeking.

Maak ik een definitieve boeking na het doorlopen van het stappenplan?
Wanneer u via de website boekt, maakt u een complete boeking door het stappenplan te volgen. Deze komt meteen bij ons in het systeem binnen.

Op welke termijn kan ik, na het maken van een reservering, een reactie van TravelService verwachten?
Enkele minuten na de boeking ontvangt u per e-mail een bevestiging van de boeking.

Is het mogelijk 2 steden te combineren?
Ja, dit is mogelijk. Hiervoor dient u wel persoonlijk contact met ons op te nemen.

Hoelang na het maken van een reservering ontvang ik de reisbescheiden?
U ontvangt de reisbescheiden 14 dagen voor vertrek per e-mail.

Hoe laat mag ik de hotelkamer in bij aankomst en hoe laat moet ik de kamer weer verlaten op de dag van vertrek?
Bij de meeste hotels is de kamer beschikbaar vanaf 14 uur en dient u voor 12 uur uit te checken. Dit kan eventueel verschillen per hotel, maar dat wordt gecommuniceerd. In de meeste hotels is het mogelijk om uw bagage op te slaan.

Welke documenten, zoals paspoort en visa heb ik nodig?
Als u reist naar landen binnen de Europese Unie, kunt u reizen met een ID-kaart of paspoort. Gaat u reizen buiten de Europese Unie dan kunt u alleen met uw paspoort reizen. Als u een reis maakt naar Amerika heeft u een ESTA-reistoestemming nodig.

Hoe boek ik een stedentrip (hotel + vlucht)?
De stedentrip kunt u gemakkelijk op onze website boeken.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Met uw gegevens zal uiteraard zorgvuldig worden omgegaan.

Hoe boek ik een stedentrip voor meer dan 8 personen?
Voor groepen vanaf 8 personen kunt u persoonlijk contact met ons opnemen.

Kan ik een geboekte reis online wijzigen?
Een geboekte reis kan niet online gewijzigd worden. Voor wijzigingen kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Hier kunnen wijzigingskosten voor berekend worden.

Wat is bij de prijs inbegrepen?
De hotelovernachtingen, vliegtickets (inclusief brandstoftoeslagen, luchthavenheffing en luchthavenbelasting), 1 stuk handbagage en transfer (tenzij anders aangegeven) zijn inbegrepen in de prijs.

Hoe weet ik of de reis ‘echt’ geboekt is?
Binnen een paar minuten na de boeking ontvangt u een reserveringsbevestiging per e-mail met informatie over de boeking en wijze van betaling/afhandeling. De reisbescheiden krijgt u 14 dagen voor vertrek. Hierin staan de exacte boekingsdetails.

Hoe ontvang ik mijn tickets / instapkaarten?
De vluchten zijn gereserveerd op naam. Voor de meeste vluchten kunt u zowel online als op de luchthaven inchecken. Tijdens het inchecken ontvangt u dan de tickets / instapkaarten.

Hoe kom ik van het luchthaven naar het hotel?
De transfer in de reissom inbegrepen, tenzij anders is aangegeven.

Kan ik de vlucht nog nemen als mijn naam op de instapkaart verschilt van de naam op mijn identiteitsdocument?
Dat kan niet. De naam op de instapkaart moet identiek zijn aan de naam op het identiteitsdocument.

Wat moet ik doen als de reisbescheiden onjuist is?
Bij zien van een onjuiste reisbescheiden dient u te allen tijde contact op te nemen met TravelService.

Hoe lang dient mijn paspoort geldig te zijn?
Uw paspoort dient minstens 2 maanden na terugkomst in Nederland nog geldig te zijn. Voor veel landen buiten Europa dient een paspoort nog minimaal 6 maanden na terugkomst in Nederland geldig te zijn.

Naar welke landen mag ik reizen met mijn identiteitskaart?
De Nederlandse identiteitskaart is geldig in heel Europa. Indien u buiten Europa reist is het hebben van een geldig paspoort noodzakelijk.

Wat moet ik doen als er iets mis gaat tijdens mijn vakantie?
Als er iets mis gaat tijdens uw vakantie, verzoeken wij u vriendelijke telefonisch contact op te nemen met ons. Dit kan via het noodnummer +31 (0)6-82005830.

Kan ik bij Travelservice langs komen?
Travelservice is een online reisorganisatie. Het is niet mogelijk om bij Travelservice langs te komen voor een boeking.

Is het mogelijk dat ik mijn vreemde valuta voorafgaande aan de reis omwissel?
Het is mogelijk uw valuta voorafgaande aan de reis bij de bank om te wisselen. Voor de beste wisselkoers raden wij u echter aan om zoveel mogelijk ter plaatse geld op te nemen.

Wat is een preferentie en kan ik prefenties aangeven?
Met een preferentie kan de reiziger aangeven wat hij of zij graag geregeld zou willen hebben met betrekking tot de geboekte vakantie. Dit houdt in dat de reiziger een voorkeur kan aangeven. Alle preferenties dienen ingevuld te worden in het vakje ‘opmerkingen’ bij het kopje ‘contactgegevens’. Het kan voorkomen dat preferenties niet worden uitgevoerd.

Wat is een essentie en kan ik essenties aangeven?
Indien een voorkeur zo essentieel is dat de boeking alleen kan doorgaan als er aan deze voorkeur wordt voldaan, dient u dit bij uw boeking aan te geven. Dit kunt u aangeven in het vakje ‘opmerkingen’ onder het kopje ‘contactgegevens’. TravelService neemt bij het ontvangen van deze boeking contact met u op om de essentie te bespreken.

Kan ik een boeking wijzigen?
Het wijzigen van een boeking is tot maximaal één dag voor vertrek mogelijk. Wij verzoeken u vriendelijk om voor het wijzigen van een boeking telefonisch contact op te nemen met TravelService. Voor wijzigingen kunnen er kosten in rekening worden gebracht.

Kan ik de boeking annuleren?
Travelservice houdt zich aan de ANVR Reisvoorwaarden. Dit houdt in dat u alleen tegen deze annuleringsbepalinging kan annuleren en tegen de hiervoor geldende annuleringskosten.

Kan ik mijn vakantie ter plaatse nog wijzigen?
Uw reis kan maximaal één dag van te voren gewijzigd worden, waarbij eventuele wijzigingskosten in rekening gebracht kunnen worden. Uw vakantie ter plaatse wijzigen is niet mogelijk.

Kan ik online een annulerings- of reisverzekering boeken?
Het is niet mogelijk om bij ons een annulerings- of reisverzekering te boeken. U ontvangt van ons wel een e-mail met daarin een link, zodat u een annulerings- of reisverzekering kunt afsluiten.

Wat is een vluchttoeslag?
In het hoogseizoen en schoolvakanties kunnen de prijzen hoger uitvallen dan op de site staat vermeldt. Dit kan veroorzaakt worden door een onverwachte prijsstijging van de vliegtickets en is overmacht voor TravelService. Hierdoor kan het voorkomen dat u een toeslag dient te betalen om de reis door te laten gaan.